Praha – Prohrál jsem sázku, tak půjdu osmdesát kilometrů pěšky, prohlásil loni bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský, protože úsek dálnice D47 nebyl postaven v termínu, který veřejnosti sliboval. Zakázku na výstavbu dálnice D47 získala v roce 2002 od vlády Miloše Zemana bez výběrového řízení izraelská firma Housing & Construction Holding (H&C).
Investor měl na základě smlouvy dálnici postavit do roku 2009 za celkové náklady 125 miliard korun včetně úroků a údržby, samotná stavba měla přijít na 49,8 miliardy korun.
Změna vlády, změna strategie
Po parlamentních volbách a změně vlády následovala změna strategie v souvislosti s dálnicí D47. Nový ministr dopravy Milan Šimonovský zahájil přezkoumávání celé smlouvy. Přesvědčil vládu, že stát je schopen uskutečnit projekt D47 sám, že se tím ušetří zhruba čtyřicet miliard korun a výstavba se zkrátí o rok. Vládě se zavázal, že D47 bude dostavěna do konce roku 2008. Dnes se ukazuje, že dostavba dálnice se odsouvá nejméně do roku 2012 a dodržen nebude zřejmě ani rozpočet. Zakázka se rozkouskovala, dělá se postupně a během doby narůstají ceny vstupů.