Praha – Kdyby existovala soutěž Superstar i pro firmy, pak by majitelka televize Nova, americká firma CME, skončila za letošní rok v hvězdné pěchotě, kategorii, do níž padají největší propadlíci.
Superstar zvedá v posledních týdnech sledovanost Novy, ale investoři, kteří vlastní akcie CME, mají úplně jiné starosti.Jejich společnost zveřejnila výsledky za třetí čtvrtletí roku, ve kterém prohloubila čistou ztrátu meziročně o 11 procent na 21,6 milionu dolarů, tedy bezmála 378 milionů korun. Ukazuje se, že varování generálního ředitele CME Adriana Sarbu, že firma je se svými výsledky na dně a oživení na trhu s reklamou je daleko, nebylo plané.
CME není v potížích jen vlastní vinou. Prožívá drsný pád na reklamním trhu, který před dvěma roky nepředpokládal vůbec nikdo.Mediální společnost, s jejímiž akciemi se například obchoduje na burze v New Yorku či v Praze, zaznamenává těžké ztráty už od počátku roku. V prvním čtvrtletí prodělávala 900 milionů korun, tržby klesly o třetinu. Od té doby se situace nezlepšila, spíš naopak.