Sobota 05. prosince. Svátek má Jitka.

Test zaměstnaneckých benefitů: pozor na výběr poradenské firmy

Firmy potřebují šetřit a výdaje na zaměstnanecké benefity omezují jako jedny z prvních. Proto jsme otestovali, jak dokáží poradit s optimalizací benefitů poradenské firmy.

Omezit daňově nevýhodné a naopak zvýšit důraz na daňově optimální zaměstnanecké benefity, je jedna z možných cest, jak se vyhnout jejich plošnému rušení a zároveň ušetřit. Abychom otestovali, jak se dokáží s tímto problémem „popasovat“ firmy specializující se na finanční poradenství, oslovili jsme čtyři největší z nich. Úkol byl pro všechny stejný: nabídnout pro vydavatele Profitu, společnost Stanford, optimální a daňově výhodný balíček zaměstnaneckých benefitů.

Zadání od Stanfordu obdržely tyto čtyři firmy: Fincetrum, Partners, AWD a OVB. E-mail s poptávkou či vyplněný formulář na webu poradců odešel 24. dubna. Už sama reakce oslovených společností byla velmi rozdílná. Jako první se téměř obratem ozvalo Fincentrum (27. dubna), o dva týdny později doručila nabídku firma OVB (11. května). Zbylé dvě oslovené firmy reagovaly daleko později, a to až po několika telefonických i e-mailových urgencích. AWD svou analýzu doručila 8. června, Partners pak až 14. června. Výsledné nabídky hodnotil člen představenstva a externí konzultant Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců Petr Šafránek.

Fincentrum obstálo, OVB nabídla jen Českou pojišťovnu

Jako nejlepší se ukázala nabídka Fincentra. Firma odpověděla na zadání nejrychleji a její řešení hodnotí jako nejkomplexnější i Petr Šafránek. „Fincentrum jako jediná z oslovených firem nabízí komplexní řešení podle individuálních potřeb zaměstnanců. Netlačí je všechny do jednoho produktu jediné finanční instituce,“ oceňuje nabídku Šafránek. Díky tomuto přístupu podle něj Fincentrum nejvíce zohledňuje potřeby zaměstnanců.

Kvalitní je podle Petra Šafránka i nabídka Partners. Firma sice na vypracování potřebovala nejvíce času, výsledek je ale uspokojivý. Přesto zmiňuje „porotce“ několik výhrad. „Nabídka Partners je teoreticky velmi podobná nabídce Fincentra, bohužel se však pohybuje pouze v teoretické rovině. Podrobně a správně popisuje všechny možnosti, nedává však žádné konkrétní řešení,“ tvrdí Šafránek. Sice lze podle něj předpokládat, že komplexnost přijde i u praktického řešení, přesto by doporučil v tomto případě požádat o ještě jednu konkrétnější nabídku.

Další dvě společnosti přišly s výrazně horšími nabídkami. Podle kvality třetí v pořadí, firma AWD, si podle Petra Šafránka vypracování analýzy značně usnadnila. Tlačí firmu do jediného produktu jediné finanční instituce, přičemž počítá s převody stávajcích smluv klientů do jediného fondu,“ varuje Šafránek. Upozorňuje také na skutečnost, že AWD v nabídce zatajuje možné poškození klientů, kteří mají smlouvy se staršími penzijními plány. „Řešení by bylo možná optimální pro management firmy, rozhodně ne pro zaměstnance,“ tvrdí Šafránek.

Nejhůře dopadla v testu firma OVB. Podle Petra Šafránka se v podstatě zachovala jako dealer České pojišťovny. „Bez jakékoliv přidané hodnoty přeposlala nabídku zaměstnaneckých výhod ČP, dokonce s logem ČP,“ říká Šafránek. Podle něj platí i pro OVB stejné výtky, jako v případě konkurenční firmy AWD. „Nejhůře OVB hodnotím proto, že bez jakékoliv vlastní práce jenom převzali nabídku ČP, neposkytli žádné vlastní informace ani nenabídli služby vlastního poradenství,“ uzavírá Šafránek.

Jak vypadaly nabídky jednotlivých firem se dočtete na serveru Profit.cz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.