Středa 28. října. Je Státní Svátek

Test: Měli jsme 68 °C v autě. Jak funguje klimatizace?

Investice 19.07.2010 | 06:46 0 Komentářů

Víte, že vzduch, který fouká z ventilačních otvorů v autě má hluboko pod deset stupňů?

Praha – Venku se teploty minulý týden držely až na výjimky v rozmezí 30 až 35 stupňů. A v průběhu tohoto týdne se vedra vrátí. Lepší počasí jsme pro test účinnosti klimatizace v osobním automobilu nemohli zvolit.
V 9.30 ráno zastavuje náš Nissan Qashqai na redakčním parkovišti. Obloha je vymetená, sluníčko svítí se slušnou intenzitou. Již cestou do práce jsme použili klimatizaci a nastavili pro obě zóny (auto je vybaveno tímto typem klimatizace) na 22,5 stupně. Tedy příjemnou pokojovou teplotu.
Klimatizace v téměř novém voze Qashqai pracovala během zhruba půlhodinové cesty po městě spolehlivě. Na sedadle spolujezdce, kde jsme pro jistotu umístili hned dva teploměry, bylo jen zhruba o půl stupně až stupeň více, než byla nastavená hodnota na displeji.
Kolik asi ukáže teploměr?
Po třech hodinách se na parkoviště vracíme, abychom zahájili hlavní část testu. Po celou tu dobu nepřetržitě na vůz přímo svítilo slunce. Nejprve nás zajímá, jaká teplota vlastně nyní ve voze je. Umisťujeme na sedadlo (na ručník, abychom neměřili povrchovou teplotu rozpálené kůže), čidlo digitálního teploměru a venku ve stínu sledujeme, jak teplota ve stále uzavřeném voze roste. Nakonec se růst zastavil na hodnotě pár desetinek přes 68 stupňů Celsia. To je teplota, jakou si mnozí lidé nastavují při saunování.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.