Praha – Televize Óčko, první a doposud jediný český hudební kanál, zvažuje, že začne svou sledovanost měřit elektronicky – prostřednictvím peoplemetrů. Euro.cz to potvrdil člen představenstva a výkonný ředitel televize Hynek Chudárek.
Óčko v současnosti měří svou sledovanost formou dotazníků v rámci průzkumu Media Projekt, podle něhož se na tento kanál dívá denně téměř čtvrt milionu lidí a alespoň jednou měsíčně Óčko naladí více než 1,6 milionu diváků.
„Naše sledovanost rapidně narůstá, proto zvažujeme, že vstoupíme do peoplemetrového měření. To by nám umožnilo oslovit zadavatele reklamy a mediální agentury, kteří u nás doposud neinzerovali,“ řekl Chudárek.
Peoplemetrové měření sledovanosti pracuje s on-line informacemi z 1650 domácností, jejichž složení odráží strukturu a chování české televizní populace. Peoplemetrový systém provozuje společnost Mediaresearch, zadavatelem výzkumu je Asociace televizních organizací (ATO), jejímiž členy jsou Česká televize, Nova a Prima.