Neděle 25. října. Svátek má Beáta.

Subaru Legacy Kombi: Ze sportovce cestovatelem

Investice 15.08.2010 | 00:00 0 Komentářů

Ekonoměr v dříve sportovně založeném modelu trošku překvapí

Nikdo nemůže šéfy značky Subaru podezřívat z toho, že by se nějak přehnaně podbízeli všeobecnému vkusu. Stačí se podívat například na vzhled karosérií jejich modelů či na zarputilost, s jakou se drží permanentního pohonu všech kol. Přesto i oni kompromisy dělat musí. Ten první je všeobecně známý – zavedení dieselového motoru do své nabídky. Není to sice motor ledajaký – jde o první dieselový boxer, který kromě Subaru nikdo jiný neumí, ale přece jen je to diesel.
Druhý kompromis vyplynul  z týdenního testu kombi verze Subaru Legacy poháněného dieselovým motorem. Samotný agregát přitom výslednou známku v testu nijak nesnižuje. Je příjemně kultivovaný a jakmile se zahřeje, vyluzuje i vcelku sympatický zvuk.
Tím, co ale zatvrzelé příznivce sportovní jízdy, kterých je stále mezi vlastníky vozů této značky přece jen větší procento než u majitelů vozů drtivé většiny jiných značek překvapí, je ale komfortní nastavení podvozku. Ne, že by se se současným legacy nedaly zatáčky projíždět velmi slušnou rychlostí, o tom žádná, ale jistá houpavost a náklony karosérie od opravdu razantní sportovní jízdy odrazují.
Zákazníci to tak chtějí
Samozřejmě, je nám jasné, proč to tak je. Subaru své vozy prodává také jinde než v Evropě a jiným zákazníkům než jsou ti, kteří jsou fandy rallye, ale ve srovnání s předcházejícími generacemi je to rozdíl. A tak se vinou kompromisu zrodilo auto, které je skvělé na dálnice, rychlostní silnice a kvalitní silnice první třídy. Na řádění na okreskách si musíte koupit něco jiného. Jako třeba imprezu WRX STi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.