Praha – Kvůli problémům při zavádění nové metodiky nabralo vydávání údajů o návštěvnosti tuzemských internetových serverů více než měsíční zpoždění. Data, která mimo jiné slouží zadavatelům reklamy na internetu, vyšla naposledy za únor.
Vyplývá to z informací společnosti Mediaresearch, která statistiku NetMonitor provozuje. Mediaresearch najel na novou metodiku při sbírání březnových dat. Její aplikace ale způsobila špatné zařazení některých serverů do kategorií a bylo nutné je přeřadit.
Zástupci Mediaresearch proto v minulých dnech oslovili provozovatele webů, aby nově spočítaná data pro jednotlivé sekce zkontrolovali.
Nové kontroly
„V současné chvíli pracujeme i na produkci dat podle metodiky používané do února 2009. Pokud bude ze strany Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) potvrzen požadavek na publikování dat NetMonitoru za březen a duben starou metodikou, stanou se taková data ještě pro tyto dva měsíce daty oficiálními,“ uvedl Viktor Mahrik z oddělení výzkumu a klientské podpory Mediaresearch.