Neděle 25. července. Svátek má Jakub.

Stále více Čechů nakupuje podle reklamy, ukázal průzkum

Investice 03.03.2015 | 15:05 0 Komentářů

Lidé jsou při nákupech nejvíce ovlivněni televizní reklamou. Další významná místa patří letákům, reklamě v novinách a časopisech a upoutávkám přímo v regálech obchodů.

Stále více Čechů nakupuje podle reklamy, ukázal průzkum

Praha – Více než dvě pětiny (44 procent) Čechů přiznávají, že se při nákupech rozhodují pro zboží, které znají z reklam nebo letáků. Ukázal to průzkum agentury ppm factum research, vypracovaný na reprezentativním vzorku 1005 obyvatel pro Českou marketingovou společnost, asociaci POPAI a České sdružení pro značkové výrobky.

Počet obyvatel Česka, kteří připouštějí nákup ovlivněný reklamou, rok od roku stoupá. Renáta Doležilová z agentury ppm factum potvrzuje, že od roku 1994 se podíl odpovědí „ano, koupil/a/ jsem na základě reklamy“ pohybuje v průměru mezi 30 až 40 procenty a celkově má vzestupnou tendenci.

Nejvíce ovlivňuje televize

Češi jsou při nákupech nejvíce ovlivněni televizní reklamou. Další významná místa v průzkumu patří letákům, reklamě v novinách a časopisech a upoutávkám přímo v regálech obchodů. „Přestože lidé deklarují přesycenost televizní reklamou, jsou informace z tohoto zdroje stále důležité,“ říká Doležilová.

Naopak jako reklamu, která na jejich rozhodování údajně nemá vliv, lidé nejčastěji zmiňují reklamu v mobilních telefonech, písemné pozvánky do spotřebitelských soutěží a internetovou reklamu.

Zakažte reklamu na cigarety

K reklamám propagujícím cigarety, alkohol, léky a potravinové doplňky nebo k těm, které používají náboženská témata nebo sexuální motivy, jsou Češi benevolentní. Projevuje se to hlavně u reklamy na pivo, víno a volně prodejné léky, kde je tolerance dlouhodobá.

„U kontroverzních témat jsou lidé čím dál víc tolerantnější,“ uvádí prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová. Podle ní může svou roli hrát zvyk a pragmatičtější přístup české společnosti k reklamám.

Pokud by si Češi přáli některou z těchto reklam naprosto zakázat, šlo by nejčastěji o reklamu na cigarety. Pro její zákaz je podle průzkumu téměř 30 procent lidí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.