Praha – Ve středu senát schválil šrotovné jako jedno z protikrizových opatření. Podle ekonomů však norma z dílny ČSSD nepomůže celku české ekonomiky, ale jen automobilkám. Jejich problém s propadem odbytu se tím navíc jen odsune.
Šrotovné podle nich povede mimo jiné k dalšímu propadu už tak nízkých cen ojetin. Nedá se od něj čekat ani vlna zájmu o alternativní pohon, pro který dosahuje šrotovné 60 tisíců korun, oproti 30 tisícům za běžné auto.
Jeden ze zastánců šrotovného Bohuslav Sobotka z ČSSD ale tvrdí, že Česko šrotovné dluží jako protikrizové opatření svým sousedům. Ti ho totiž většinou přijali a české automobilky z něj těží.
Černý pasažér
„Česká republika je nazývána černým pasažérem,“ souhlasil s ním před časem například ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.