17. 04. 2018
Společnost Kapitol dostala od ČNB poutu 750 tisíc
Společnost Kapitol, která patří Kooperativě a pojišťovací skupině VIG dostala od České národní banky sankci tři čtvrtě milionu. Společnost Fincentrum dostala minulý týden dokonce dvojnásobnou pokutu.
Česká národní banka vytkla společnosti Kapitol, že se její poradci neptali na zkušenosti zákazníků s investováním a neřekli jim, jakou za své poradenství dostávají provizi. Komunikaci s klienty neuchovali, což ČNB vytkla i Fincentru. Při zprostředkovávání pojištění se společnost Kapitol podle ČNB dopustila klamavých obchodních praktik, když investiční životní pojištění opakovaně představovala jako spoření, ze kterého jdou kdykoli vybrat peníze. Navíc firma prý životka „přetáčela“, tedy doporučovali klientům jejich stávající smlouvy vypovídat a uzavírat nové.
„Společnost…používala klamavé obchodní praktiky, …když doporučovala klientům vypovědět stávající investiční životní pojištění, aniž by je dostatečně informovala o finančních důsledcích souvisejících s ukončením stávající smlouvy o investičním životním pojištění a současným uzavřením pojistné smlouvy nové a aniž by řádně zaznamenávala důvody svého doporučení vypovědět stávající a uzavřít novou pojistnou smlouvu,“ uvedla ČNB a „napařila“ Kapitolu pokutu 750 tisíc korun.
„Předmětem kontroly ČNB byly smlouvy uzavřené v letech 2013 až 2016. ČNB udělila Kapitolu sankci za nedostatečně nastavené vnitřní procesy, které dokumentují rozhodovací proces zákazníka. Již v průběhu kontroly Kapitol po konzultaci s ČNB zavedl potřebná nápravná opatření. Další změny připravujeme na nejbližší týdny i v souvislosti s regulací distribuce pojištění (IDD). Naše procesy tak nyní plně odpovídají požadavkům regulátora,“ uvedl mluvčí Kooperativy Milan Káňa.
Zdroj: iDnes.cz