Brno – Slováci nakupují méně často než Češi a utrácejí v internetových obchodech také menší sumy peněz. Zjistil to průzkum mezi deseti tisíci zákazníků internetových obchodních domů Kasa.cz a Hej.sk. Je z něj vidět i to, že v posledním roce se na nákupním chování národů se společnou historií podepsala i krize.
„V posledním roce vzrostl počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát za rok. Naopak klesl počet příležitostných kupujících s frekvencí 2-5krát ročně. Na Slovensku však byl vývoj přesně opačný. Podíl častých zákazníků se snížil o 7 procent, naopak o 10 procentních bodů stoupl podíl příležitostných nakupujících,“ přiblížila zjištění průzkumu marketingová ředitelka Kasa.cz Jitka Součková.
Krize se přece jen odrazila i v nákupním chování obou národů. V Česku i na Slovensku ubylo lidí, kteří za rok utratí po přepočtu víc než 10 tisíc českých korun. Na Slovensku těchto lidí ubylo významněji, zároveň se ale velmi zvětšila skupina těch, kdo se snaží utratit do tisícikoruny.