Pátek 23. července. Svátek má Libor.

Škoda 110 R ožívá jako supersport, vnitřek má od Audi

Investice 18.04.2015 | 23:10 0 Komentářů

Designér Petr Novague chtěl vůz, který se stane poctou kupé Škoda 110 R ze sedmdesátých let minulého století.

Škoda 110 R ožívá jako supersport, vnitřek má od Audi

Praha – Hranici 300 kilometrů za hodinu má být schopen pokořit vůz R 200 Non-Fiction, jehož prototyp se právě představuje v pražské galerii Dox. Jeho tvary evokují automobil Škoda 110 R ze sedmdesátých let minulého století. S novým supersportem ale nemá nynější automobilka Škoda Auto nic společného.

Vývoj automobilu je společnou prací designéra Petra Novagueho a techniků firmy Kovovýroba Hoffmann. Právě v jejich areálu v Ostrožské Nové Vsi na Uherskohradišťku by se vůz měl montovat, od příštího roku jsou v plánu dva kusy měsíčně. Firma má letité zkušenosti s konstrukcí karosářských dílů pro přední evropské automobilky, například Audi či Bentley.

Právě supersportovní kupé Audi R8 posloužilo jako technický základ pro R 200. Z něho je použito šasi, motor, převodovka a dokonce i skla. Přední světlomety pak pocházejí z Bentley a zadní zase z Lamborghini.

Povrchové karosářské díly jsou kvůli úspoře hmotnosti vylisovány z hliníku.

Pohonnou jednotkou je benzinový osmiválec, který disponuje maximálním výkonem 430 koňských sil. Výkon je pak prostřednictvím manuální převodovky přenášen na všechna čtyři kola. Jízdní vlastnosti by měly být velmi dobré, protože stejně jako v Audi R8 je motor uložen uprostřed vozu.

Maximální rychlost by odobně jako u zmíněného „dárce orgánů“ Audi R8 měla dosahovat lehce nad hranici 300 kilometrů za hodinu, zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost má nastat za méně než pět sekund.

Cena zatím stanovena nebyla, podle neoficiálních informací by se ale měla pohybovat kolem sedmi milionů korun.

Původní kupé Škoda 110 R se mezi lety 1970 a 1980 vyrábělo v Kvasinách, kde sídlil pobočný závod tehdejších Automobilových závodů Mladá Boleslav. Z tohoto typu byla odvozena závodní verze 130 RS. Místo motoru se zdvihovým objemem válců 1107 cm3 byl do zadní části montován agregát s objemem 1289 a dosahoval maximálního výkonu přes 140 koní, upravena byla i karosérie a další součásti automobilu. Existovala verze pro rallye i pro okruhové závody.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.