Praha – Stále ještě doznívající krize se nejspíše podepsala na tom, že se ani letos nevrátil trh s novými kabriolety na úroveň, kde byl v letech 2007 a 2008.
Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů. Nic na tom nezměnila ani skutečnost, že se letos na trhu objevila dlouhá řada nových modelů.
Méně aut zatím prodal například Renault. U něj je to však dáno také obměnou modelů. „Oba modely – jak Mégane Cabrio, tak i Wind – jsme začali prodávat až začátkem léta a tím nám uteklo celé jaro,“ vysvětluje mluvčí českého zastoupení Renaultu Jitka Skaličková.
Podle ní však díky tomu, že například Mégane má pevnou prosklenou střechu, se část sezóny prodeje kabrioletů přesouvá i do podzimu. Jsou i lidé, kteří vůz s pevnou skládací střechou využívají celoročně jako své jediné auto.