Prvními představenými projekty, do kterých lze investovat, je fastfoodová síť Burrito Locco a projekt enLog, který se zaměřuje na energetické úspory. Burrito Locco poptává tři miliony korun formou 3letého dluhopisu s roční úrokovou sazbou 8 % a enLog jeden milion korun formou konvertibilních investičních certifikátů se splatností 3 roky a sazbou 10 % ročně.
Do léta by měly přibýt další čtyři firmy. „Modelově půjde o firmy s inovativním produktem nebo službou a již platícími zákazníky, které shání peníze pro další expanzi,“ uvádí šéfka Fundliftu Andrea Lauren.
Názory na platformu se různí. „Crowdfunding propojený se sociálními sítěmi může být velmi účinným nástrojem ke shromažďování peněz a investování do nových projektů,“ míní nezávislý ekonom Petr Hlinomaz. „Vzhledem k charakteristice české populace, tedy relativně vysoké averzi k riziku, má tento typ investice šanci oslovit pouze zlomek investorů,“ domnívá se hlavní ekonom poradenské firmy Deloitte David Marek.
Podíly bude možné odprodávat pouze na mimoburzovním trhu OTC. „Účastníci obchodů zde vyjednávají o podmínkách přímo mezi sebou, a proto je podstupované riziko vyšší než na organizované burze,“ uvádí Josef Němý z Komerční banky.
Zdroj : E15.cz