O Fiatu 126 p, maličkém vozítku, v němž za komunismu cestovaly celé polské rodiny, kolovala řada vtipů. Obyčejně byly podobné těm o trabantech a karikovaly jeho slabý motor, malou velikost. Například ten, jak se maluch (pod tímto jménem je znám více než pod oficiálním továrním označením) při rozjíždění stále cuká tam a zase zpátky. Pozoruje to kolemjdoucí a nakonec nevydrží a řidiči sdělí, že musí nejprve otevřít dveře, aby uvolnil sevřenou pampelišku.
Dalším oblíbeným vtipem byl ten, že manuál k vozu je tlustší než k technicky daleko složitějšímu mercedesu, protože kvůli jeho nespolehlivosti obsahuje zároveň manuál i celý jízdní řád polských autobusových linek.
Poslední exemplář vyjel z továrny v Tychách, přesně před 10 lety – 22. září roku 2000. Předtím se vyráběl 27 let a prodalo se jich skoro tři a půl miliónu. Další 1,2 milióny kusů se vyrobily v Itálii. Polský fiat se od italského vzoru lišil vyšším podvozkem a měl například i oranžové blikače namísto italských bílých.
Nahradil legendárrní „pětistovku“
Fiat 126 p byl následovníkem legendárního Fiatu 500 a premiéru měl v roce 1972. Nejprve výroba začala v italském Turíně, o rok později ale byla zahájena i licenční výroba v Polsku. Výroba v Itálii skončila v roce 1980, motorizovat Polsko ovšem Maluch musel ještě další dvě desetiletí. Na konci 90. let se v Polsku Maluch prodával v přepočtu za 120 až 140 tisíc korun.