Neděle 25. července. Svátek má Jakub.

Rekordní opravy silnic ucpou Česko, nebude kudy objíždět

Investice 14.05.2015 | 13:29 0 Komentářů

Ministr dopravy upozornil, že nechce vyvolávat paniku, ale pokud začnou letní rekonstrukce silnic ve stejnou dobu, bude problém najít objízdné trasy.

Rekordní opravy silnic ucpou Česko, nebude kudy objíždět

Praha – Česko o prázdninách čekají dosud největší uzavírky silnic, stát na jejich rekonstrukce krajům poslal 4,4 miliardy korun. Dalších 200 milionů korun získá Praha. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) na setkání lídrů českého stavebnictví upozornil, že bude problém najít objízdné trasy. Přesný plán uzavírek ministerstvo zatím nemá k dispozici.

„Krajům jsme pustili 4,4 miliardy korun a 200 milionů korun Praze. Pokud se rozhodnou pustit se do rekonstrukcí naráz, tak budeme jen těžko hledat správné objízdné trasy,“ řekl Ťok.

Situaci navíc komplikuje rekonstrukce vytížené dálnice D1, kde se bude pracovat hned na pěti úsecích. „Když tam (na opravovaných úsecích) dojde k nějaké havárii a bude nutné ji objíždět, tak může celá situace být komplikovaná tím, že i na objízdných trasách se bude hodně opravovat. Takže situace nebude úplně jednoduchá,“ řekl ministr. Podotkl, že nechce vyvolávat paniku nebo nějaké obecné ohrožení. „Nic takového tu nehrozí. Bude to mírný diskomfort proti tomu, kdyby ty silnice byly úplně volné,“ uvedl Ťok.

Ministerstvo se podle něj bude snažit tyto opravy koordinovat. Projekty krajů schvaluje centrální komise ministerstva, která má podle šéfa resortu základní kritérium, aby neblokovaly objízdné trasy. Přesto podle Ťoka lze očekávat kritiku, že se kvůli opravám nedá jezdit.

Na silnicích se podle ministra během léta Česko dostane do podobné situace, jako je nyní na železnici, kde se železniční doprava aktuálně potýká s obrovským množstvím výluk. Česko se totiž na poslední chvíli snaží dočerpat co nejvíce peněz z evropských fondů, proto rekonstruuje nejvíce úseků železnice v jednom čase za posledních mnoho let.

Podle Ťoka by se na železnici mohlo stavět ještě intenzivněji, ale neumožní to kapacita kolejí, další výluky už nejsou možné. „Například nákladní železniční doprava si už stěžuje, že nemá další volné časy, kdy by mohla jezdit,“ řekl.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.