Čtvrtek 17. června. Svátek má Adolf.

Radegast má nové dvanáctistupňové pivo, je více hořké

Investice 25.06.2014 | 15:15 0 Komentářů

Novým pivem nazvaným Ryze Hořká 12 se chce Radegast odlišit od konkurence.

Radegast má nové dvanáctistupňové pivo, je více hořké

Ostrava – Pivovar Radegast uvádí na trh nové dvanáctistupňové pivo nazvané Ryze Hořká 12. Nahradí dosavadní Radegast Premium, který se v Nošovicích vařil 44 let.

Nové pivo má Radegast odlišit od konkurence. I proto se vařilo ze tří druhů moravského chmele. K zákazníkům se dostane v nejbližších dnech, sdělil ředitel pivovaru Ivo Kaňák.

Novinku na letošní léto před časem představil i konkurenční Ostravar. Zákazníkům nově nabízí Černou Barboru, což je tmavé třináctistupňové pivo.

Chmel budoucnosti

„Oproti stávajícímu pivu Radegast Premium je Ryze Hořká 12 plnější, o deset procent více hořká. Má výrazné chmelové aroma. Toho jsme dosáhli právě použitím tří vybraných druhů chmele,“ popsal hlavní rozdíly Kaňák, který je autorem nové receptury.

Informace o tom, kolik se vypilo dosavadní dvanáctky se značkou Radegast, pivovar nechce zveřejnit.

K vaření nového piva se podle něj používá odrůda chmele nazvaná Žatecký poloraný červeňák, Sládek a česká odrůda Saaz Late. Ta je podle představitelů Radegastu díky vysoké kvalitě považována za budoucnost českého pivovarnictví. Samotné pivo se vaří tradičním způsobem rmutováním a tekutina se postupně třikrát chmelí.

Už jsme nebyli originální

Hlavním důvodem, proč pivovar mění úspěšné pivo (Ležák Premium letos získal zlatou medaili v prestižní soutěži World Beer Cup v USA), je podle Kaňáka snaha odlišit se od konkurence. Radegast podle něj byl vždycky jedinečný svou hořkostí.

„Postupem času se další piva hořkostí přiblížila Radegastu. Naši zákazníci volali po originalitě, proto jsme recepturu upravili a pivo je nyní ještě více hořké,“ řekl. Dodal, že vycházel i z úspěchu sezonních piv, jako je například Radegast Extra Hořký.

Pivo se v nošovickém pivovaru vaří od roku 1970. Od roku 1999 je Radegast součástí společnosti Plzeňský Prazdroj, která patří do jedné z největších pivovarnických společností světa SABMiller.

Plzeňský Prazdroj prodal loni v Česku a na zhruba 50 zahraničních trzích téměř 9,7 milionu hektolitrů piva, o dvě procenta méně než v roce 2012. Největší vývozce českého piva ale loni zaznamenal rekordní export, a to 1,114 milionu hektolitrů piva, meziročně o pět procent vyšší.

Novinku na letošní léto před časem představil i konkurenční Ostravar. Ten nově zákazníkům nabízí Černou Barboru, což je tmavé třináctistupňové pivo. Pivo, které má 5,1 procenta alkoholu, dostalo název podle patronky horníků svaté Barbory.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.