Sobota 19. června. Svátek má Leoš.

Provize rezervotvorných životních pojištění jsou pro klienta únosné

Z dlouhodobé ankety na odborném serveru Investujeme.cz vyplývá, že provize vyplácené za rezervotvorná životní pojištění jsou pro klietna únosné.

Na anketní otázku „Jsou provize rezervotvorných životních pojištění pro klienta únosné?“ se sešlo dosud 463 hlasů. Z nich více než 60 % se kloní k názoru, že ano. Pouze necelých 40 % hlasů se tak domnívá, že provize životních pojištění nejsou v současné výši pro klienty únosné. V anketě můžete hlasovat i nadále.

__ANKETA1870__

„Obrovský problém nastává, jestliže je vyplacena provize, která odpovídá 30leté smlouvě, ale ve skutečnosti smlouva zanikne po 4 – 5 letech. Pak je provize neúměrná,“ uvedl k otázce přiměřenosti provizí Jakub Strnad, předseda představenstva Allianz pojišťovny, v nedávném rozhovoru pro Investujeme.cz.

6 komentářů: “Provize rezervotvorných životních pojištění jsou pro klienta únosné”

  1. Podvedená klientka napsal:

    Výsledek této ankety odráží skutečnost, že tyto stránky sleduje mnohem více finančních poradců než podvedených klientek nebo klientů. Pro ně jsou samozřejmě poplatky nejen únosné, zvláště když je platí někdo jiný, ale přímo životně důležité, jelikož z nich žijí. Pro klientelu jsou ale většinou přímo zlodějské. Aby veškeré peníze, které člověk vkládá do pojišťovny mnohdy dva roky, dostal nakonec nějaký gauner a podvodník, který mu tento zlodějský produkt doporučil jako výhodnou investici, je prostě nehoráznost. Z tohoto hlediska je úplně jedno, jestli pojištění skončí za pět nebo třicet let, protože tyto peníze už člověk neuvidí nikdy a zhodnocuje se pouze to, co zůstane po odečtení těchto vyděračských poplatků, které se navíc strhávají podle výše měsíčního pojistného bez ohledu na výši pojistky. Jinými slovy: Čím více peněz dává člověk pojišťovně, tím vyššími poplatky ho tato „trestá“. A naopak. Čím více ten finanční podvodník, který si říká poradce, člověka podvede, tím větší provizí se mu pojišťovna odmění.

    • Původní kolemjdoucí napsal:

      Fajn, problém jste pojmenovala (jako spousta jiných před vámi), jaké navrhujete řešení?

      • vasek napsal:

        třeba mně osobně se líbí myšlenka provize závislá na rizikových poplatcích, ne na pojistném.
        Ať je člověk hlavně dobře pojištěný. Nemyslím tím být přepojištěný, ale díky tomu, že by primárním důvodem pojistky bylo pojištění(i pro všechny zprostředkovatele), by odpadla spořící „mlha“ a klient by lépe mohl porovnávat. Měl by k dispozici dva parametry. Jasně definovatelnou cenu a kvalitu pojistky na základě pojistných podmínek.
        A nebo povinnost dávat k pojistce nějaký informační list, kde by byla vyjádřena nákladovost a jiné důležité parametry. Dnes, pokud se nemýlím, třeba modelaci dávají k rezervotvornému životku pouze poradci společností, které jsou pod nějakou z asociací? I když by bylo potřeba dořešit „kvalitu“ modelací ve smyslu třeba zdvojených manažerských poplatků apod. A to asi není možné.
        Když například vidím modelaci IŽP od Generali s ntto výnosem 8%…

        Naprosto chápu rozhořčení klientů nad stavem fin. rezervy v pojistce, která jim primárně byla prodána jako investiční nástroj.
        Udivení se umocňuje ještě rozdílem mezi odkupným a kapitálovou hodnotou…

        • Původní kolemjdoucí napsal:

          No vzhledem k tomu že IŽP nepoužívám, tak s tím co píšete mohu s klidným svědomím souhlasit.

          • vasek napsal:

            já je používám a nemám s nimi žádný problém. Líbí se mi na nich princip přirozeného pojistného(nemají je ale všechny IŽP) a daňových odpočtů. A nastavuji je rizikově s přihlédnutím na riziko akumulovaného dlu­hu.

      • BABY napsal:

        Problém je v tom,že těch rádoby poradců je moc.Nikdo za ně nenese odpovědnost.Mluvím konkrétně o jedničce.Setkala jsem se tam s poradci kteří lžou a podváděj.Takové zneužití důvěry nemá obdoby.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.