Praha – Příliš mnoho rozestavěných dálnic a příliš málo firem, které je staví. Tak experti shrnují důvody, proč Česká republika nemá dost peněz na dopravní stavby.
„Požadavky ministerstva dopravy stále rostou a tak by peníze došly, i kdyby nepřišla krize. Ta všechno jen urychlila,“ říká Jiří Adámek, který má dopravní investice na starost na Nejvyšším kontrolním úřadě.
„Protože dálnice v Česku staví jen málo firem, vedlo by zvyšování dopravních investic jen k tomu, že se zvýší jejich ceny,“ doplňuje ho Aleš Michl z Raiffeisen Banky.
V režii gigantů
Předchozí vlády zahájily stavbu celkem 11 dálnic či rychlostních silnic a další tři se připravují. Jen za poslední tři roky tak bylo slíbeno na nové dálnice a rychlostní silnice 87 miliard korun (bez DPH a očekávaných vícenákladů).