Brno – O celý rok se protáhne výstavba odstavného nádraží v Brně. Jde o první etapu diskutované rekonstrukce brněnského železničního uzlu, respektive přesunu hlavního nádraží.
Zároveň jde o etapu nejméně problematickou, protože zatímco o budoucí poloze nádraží se hovoří ve dvou variantách, odstavné nádraží má v obou naprosto stejnou podobu.
Proti stavbě, která začala na podzim roku 2007 a letos měla být dokončena, neprotestovali ani ekologové. Ti teď tvrdí, že se stavba prodlouží i kvůli chybějícím penězům.
„Tento případ je typickou ukázkou toho, že zpoždění dopravních staveb nezpůsobují až tak účastnící řízení, ale viníkem bývá špatná odborná příprava investorů a populismus politiků, kteří mnohdy nemají představu o způsobu financování a ani o technologii výstavby,“ tvrdí Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země.