Londýn/Jakarta – Na Střední východ, do Asie, Severní Ameriky, ale i do velkých evropských států už před nějakou dobou přišel trend, o němž většina Čechů dosud nemá ponětí.
Na jeho prvopočátku bylo dobytče, kterému je za plného vědomí plynulým tahem ostré břitvy proříznuto hrdlo, zatímco v pozadí znějí verše z koránu. Na konci jsou výrobci potravin, kosmetiky, módní návrháři, banky, developeři, restauratéři, hoteliéři, výrobci mobilních telefonů či automobilů, kteří se mohou přetrhnout, aby své produkty a služby nabízeli podle principů islámu.
Vítejte v „halal“ světě, v němž je pánem muslimský zákazník. Začátek revoluce už nestihnete. Když ale budete mít štěstí, podaří se vám do „Alláhova rychlíku“ alespoň naskočit.
Miliardová armáda
Stále více odvětví zjišťuje, že muslimové po celém světě tvoří zajímavou, vzdělanou i relativně bohatou klientelu. A co víc, velmi početnou. Podle odhadů jich dnes na světě žije zhruba 1,5 až 1,8 miliardy. I kdybychom počítali, že „halal“ byznys zasáhne jen část z nich, stále se jedná o masu klientů, kterou si největší světoví výrobci nemohou dovolit ignorovat.