Úterý 13. dubna. Svátek má Aleš.

Prasklé čelní sklo končí v drtiči. Nebo na skládce

Investice 02.08.2010 | 00:01 0 Komentářů

Ekologickoé využití u nás najde jen menšina vyhozených skel z automobilů

O čelní sklo svého vozu často přijdete, ani nevíte jak. Odkudsi přiletí kamínek a vy se na svět musíte koukat skrze ošklivou pavučinu. Návštěva servisu vás nemine. Pokud máte pojištění čelního skla, jde jen o zdržení, pokud ne, přijdete také o tisíce.
Víte ale, co se děje s vyhozenými nepoužitelnými skly z automobilů? Ať těmi, které se musí vyměnit právě kvůli prasklině během provozu nebo těmi které zbydou při likvidaci autovraku? 
„Většina stále končí na skládce,“ říká  šéf Robert Antoš, šéf firmy SPL Recycling, která se zabývá zpracování odpadních skel na další surovinu. V  Chudeřicích u severočeské Bíliny má instalovánu linku, která umí staré tabulové, izolační i automobilové sklo přeměnit v drť, která se pak může využít opět na výrobu nového skla nebo izolační skelné vaty .
Problém je s fóliemi z čelních skel
„Ročně zde zpracujeme 40 000 tun skel, z toho je ovšem jen zhruba 1500 tun autoskel,“ říká Antoš.  Zvládli by jich zpracovat podstatně více, avšak zejména malým servisům, kde vyměňují poškozená automobilová skla, se nevyplatí odvoz ke zpracování, a proto raději zaplatí firmě, která je odveze na skládku, což je stále ještě legální způsob likvidace. Z většich servisů, mimo jiné také značky Škoda, si firma poškozená autoskla sváží sama.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.