Sobota 24. července. Svátek má Kristýna.

Pošta chce za pět let jen 691 poboček, zbytek budou franšízy

Investice 03.02.2015 | 17:17 0 Komentářů

Celkem má pošta zhruba 3200 poboček. Podnik už dříve oznámil, že k dosavadním 48 franšízám by mělo během letošního roku přibýt 200 dalších. Pak se má tempo předávání výrazně zrychlit.

Pošta chce za pět let jen 691 poboček, zbytek budou franšízy

Praha – Česká pošta má mít v roce 2020 jen 691 vlastních poboček, tedy asi čtvrtinu současného stavu. Zbylých 2500 pošt se má proměnit na franšízy. Ve středu o tom má vládu informovat generální ředitel Martin Elkán spolu s ministrem vnitra Milanem Chovancem. Uvedl to dnes server Česká justice.

„Materiál je pro informaci o tom, jak chceme měnit pobočkovou síť, konkrétně poměr pobočka České pošty / partner, ve prospěch partnera,“ potvrdil ČTK mluvčí pošty Matyáš Vitík. Vládě materiál předložilo ministerstvo vnitra.

Pošta už dříve oznámila, že k dosavadním 48 místům, která fungují jako partnerské franšízy, by mělo během letošního roku přibýt 200 dalších. Pak se má tempo předávání výrazně zrychlit. Poštovní služby by měly být poskytovány například na obecních úřadech, v obchodních centrech nebo v malých prodejnách, vždy pod logem České pošty.

Na konci roku 2016 má být franšízovaných poboček 818, o rok později 1388 a na konci roku 2018 jich bude 1957. Český telekomunikační úřad stanovil, že pošta by měla pro zajištění obslužnosti Česka provozovat minimálně 2100 poboček. Ministr vnitra Milan Chovanec, pod kterého pošta spadá, ale několikrát uvedl, že chce zachovat nynější síť přes 3200 pošt.

Návrh změn se odvolává na projednání se Svazem měst a obcí, některé otázky ale zůstávají dál otevřené. Svazu například vadí, že není přesně stanovena odpovědnost pošty za situace, kdy by třetí subjekt selhal a poštovní služby přestal provozovat. Dalším nedořešeným sporem je stanovení otevírací doby pro veřejnost.

Česká republika má v Evropě nejhustší síť pošt z pohledu rozlohy a zároveň největší dostupnost z hlediska počtu obyvatel. Zároveň má ale ČR nejnižší podíl partnerských poboček, a to 1,5 procenta. Například v Maďarsku činí podíl franšíz 18,8 procenta, v Rakousku 71,3 procenta, v Irsku 94,7 procenta, v Německu a Velké Británii dokonce 99 procent.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.