Praha – Tržby deseti největších tuzemských obchodníků loni poprvé v historii sledování klesly, a to o tři miliardy korun, na 309 miliard. První pozici si udržely hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl, které patří do německé obchodní skupiny Schwarz. Druhé místo patří Rewe (Billa a Penny Market – loni až páté) a třetí Tesco Stores ČR (loni druhé).
Předběžné údaje o tržbách zveřejnila analytická firma Incoma Research a časopis Moderní obchod.
Nákupní zvyklosti změnila ekonomická krize především ve dvou ohledech: s výjimkou potravin nakupují lidé méně a ještě důrazněji než dřív vybírají zboží podle ceny.
Příkladem může být Hornbach, síť hypermarketů pro kutily. Ústředí firmy ve výsledcích z loňského roku s potěšením konstatovalo, že tržby rostly, ale platilo to v domovském Německu. V Česku naopak klesly.