Praha – Zřejmě už na konci tohoto roku bude v Česku existovat tři sta prodejen, které spadají do kategorie hypermarkety, tedy mají prodejní plochu větší než 3000 čtverečních metrů.
„V České republice stálo na začátku roku 2012 celkem 282 hypermarketů. Předpokládáme, že během tohoto roku se jejich celkový počet dále přiblíží k hranici 300 (objektů) a území ČR bude z hlediska kupní síly dostatečně pokryto,“ říká Ondřej Vlk, analytik maloobchodního trhu společnosti Jones Lang LaSalle.
Podle něho se nyní výstavba nových hypermarketů soustředí především na menší regionální města s populací 10-15 tisíc obyvatel. Ty ale budou menší než jsou hypermarkety stojící na okrajích velkých měst.
První hypermarket byl v ČR otevřen v roce 1996. Překvapivě nikoli v Praze, ale v Brně otevřela tuto velkoprodejnu firma Globus. Původní velikost hypermarketů obvykle přesahovala 10 000 m2.