05. 02. 2019
Pobočky bank už tolik netáhnou. Obliba smartbankingu roste
I když některé banky zakládají nové pobočky, na druhou stranu se snaží přiblížit své služby uživatelům moderních technologií. Podle průzkumu EY Consumer Banking Survey 2018 třetina Čechů je nakloněna mobilním platbám, v současnosti je ale využívá jen 12 procent populace. Každopádně každý třetí klient využívá smartbanking a jeho obliba stále roste.
Podle průzkumu sedm z deseti Čechů využívá chytrý telefon, což je více než notebook nebo PC. Smartphony ke spojení se světem používají téměř všichni mladí (18-34 let) ve všech zkoumaných zemích (Česká republika, Slovensko, Rakousko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko a Srbsko).
„Ve chvíli, kdy je více než polovina populace mnohem otevřenější ryze online bankovnictví než v minulosti, vidíme obrovský prostor pro zdokonalení smartbankingu. Tři čtvrtiny populace mají smartphony, ale stále jen 41 % z nich využívá smartbanking. Potenciál vidíme zejména v rozšíření nabídky služeb aplikací pro mobilní bankovnictví, jakož i zavádění fintechových služeb pod hlavičkami bank,“ uvádí Pavel Riegger, vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce ve společnosti EY.
Do poboček bank chodí lidé čím dál méně, naopak obliba smartbankingu roste. „Přichází období, kdy klienti ztrácejí důvod chodit na pobočku. Banky optimalizují jejich počet a zavádějí samoobslužné terminály. S postupným rozmachem technologií a osvojováním digitálních dovedností se i banky snaží uzpůsobovat prostředí aplikací pro smartphony, pro něž aplikace vyvíjejí primárně. Lepší digitální zkušenost by banky mohly nabízet rozšířením prostředí mobilního bankovnictví například o e-mailové služby, zpravodajství nebo nakupování, a vytvořit tak jedinou platformu, prostřednictvím které budou lidé přistupovat na internet,“ uvažuje Pavel Riegger.
Zdroj : Tisková zpráva EY