Nová generace Volkswagenu Passat se dere na svět velice rychle. Před pár týdny byla na autosalonu v Paříži premiéra, tento týden si ho mohli už vyzkoušet novináři a zhruba za týden až deset dnů bude známa česká cena a dealeři začnou přijímat objednávky. Po malém oddechu tak může nanovo vypuknout koncernový souboj passat versus superb.
Po našich dvoudenních zkušenostech s novým passatem je jasné, že Němci jsou na přetahování o zákazníky dobře připraveni. Pochopitelně se nezaměřovali jen na českého superba, ale i na mondeo, lagunu, C5, insignii a další potenciální soupeře.
Co je hlavní zbraní? Určitě serióznost. Možná nejlépe to vystihuje pohled na střed volantů právě českého superbu a německého passatu. Zatímco superb má pod logem ještě chromovaný rámeček symbolizující úsměv, passat má právě jen ono známé logo vw. Je to prostě razítko, které vyjadřuje: Tohle je opravdové auto (ve stylu sloganu Das Auto).