Praha – Rod Hrdličků je spojen s mladoboleslavskou automobilkou velmi těsně. Otec Petra Hrdličky zde byl předválečným ředitelem, on sám má velkou zásluhu na zrodu Škody Favorit a pomáhal připravovat půdu pro vstup koncernu Volkswagen do Mladé Boleslavi. Jeho syn v současné době ve Auto Škoda šéfuje oblasti vývoje podvozků, motorů a převodovek.
Na konec éry socialismu v této důležité továrně má řadu vzpomínek.
A.cz: Dnes se nad škodovkami, které se zrodily v éře normalizace, lidé většinou jen shovívavě usmívají. Čím to bylo, že po Škodě 1000 MB, která v době svého vzniku bylo auto na evropské úrovni, přišly propadáky jako byla stovka či řada 105/120?
Důvodů bylo mnoho, ale jedním z těch nejpodstatnějších byly peníze. Škoda 1000 dokázala vydělat peníze. Jenže ty si stát ponechával a přiděloval jinam, jen ne tam, kde auta vznikala, a kde by byl potřeba další rozvoj. Jeden příklad za všechny – na Slovensku se vybudovaly Bratislavské automobilové závody a do nich nainstalovali desítky lisů. Nám v Boleslavi chyběly, na Slovensku se na nich řadu let nic nevyrábělo, ale převézt do Čech se nesměly.