Sobota 19. června. Svátek má Leoš.

Opel Meriva se nyní více „směje“. Malé MPV stojí 259 900 Kč

Investice 11.04.2014 | 10:45 0 Komentářů

Německá značka s bleskem ve znaku trochu pozměnila vzhled svého rodinného vozu, hlavně ale zapracovala na nových motorech.

Opel Meriva se nyní více "směje". Malé MPV stojí 259 900 Kč

Opelu se opět začíná dařit a věří, že přijdou ještě lepší časy. Další zákazníky má nalákat modernizované provedení  menšího rodinného MPV Meriva.

I po faceliftu si vůz ponechává své protisměrně se otevírací boční dveře, součástí příplatkové výbavy bude nadále do nárazníku zabudovaný nosič jízdních kol. Zůstal také původní objem zavazadlového prostoru 400 litrů a celkem 32 odkládacích prostorů v interiéru auta.

Nová Meriva, která se právě začíná prodávat za ceny začínající na úrovni 259 900 Kč, má nyní rozšířený „úsměv“, tedy šiřší masku chladiče, změnily se také tvary nárazníku a předních i zadních světlometů.

V základní výbavě auta jsou elektricky ovládaná okna a zrcátka, dále centrální zamykání, či systém variabilních sedadel.

Kdo chce klimatizaci a rádio, zřejmě sáhne po akční verzi označené Smile, která navíc za patnáctitisícový příplatek přidává i palubní počítač. I v této verzi však při dopravní nehodě budou pasažéry chránit pouze dva čelní airbagy. Boční a hlavové se musí doplatit. Srovnání s hlavními konkurenty, mezi které na tuzemském trhu patří zejména Hyundai ix20 a Škoda Roomster, najdete zde.

Meriva se bude nyní nabízet se širokou paletou motorů. Základní motorizací je benzinová čtrnáctistovka, která má sto koní. Spojen je s pětistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba takového vozu má být podle výrobce rovných šest litrů. Vůz pak dosáhne maximální rychlost 177 kilometrů v hodině.

Dále je na výběr objemově shodný motor 1,4, ale dopovaný turbodmychadlem. Může být naladěn buď na výkon 120 nebo 140 koní. Ten se kromě manuální dodává i s automatickou šestistupňovou převodovkou. V nejsilnějším provedení auto jede až 196 kilometrů v hodině.

Bohatá je rovněž nabídka dieselových agregátů.  Začíná staršími motory 1,3 CDTi a 1,7 CDTi, které však splňují pouze ekologickou normu Euro 5 a časem se přestanou vyrábět. Nahradí je motor 1,6 CDTi, který má tři výkonové varianty –  95, 110 nebo 135 koňských sil. Jejich spotřeba (4,0 litru na sto kilometrů u obou slabších verzí) je přitom o desetinu litrů nižší, než v ekologickém provedení 1,3 Ecoflex, kde činila 4,1 l/100 km. Tomu napomáhá mimo jiné, také standardně montovaná šestistupňová manuální převodovka.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.