CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

27. 08. 2010

0 komentářů

Octavia I oslaví 14. narozeniny. Pak výroba skončí

 


 

Před čtrnácti lety to byla velká sláva. Výrobu nového modelu automobilky Škoda přijel na počátku září do Mladé Boleslavi zahajovat tehdejší prezident Václav Havel. Až letos 12. listopadu, což je podle časopisu Škodovácký odborář ono datum, kdy sjede z montážní linky závodu ve Vrchlabí poslední exemplář, asi u toho žádní politici nebudou. Ale měli by.
Tohle auto totiž vlastně automobilku Škoda zachránilo a započalo v budování její současné velmi solidní pověsti. Do té doby se totiž vyráběla jako jediný model jen Škoda Felicia, což byl vlastně stále jen modernizovaný favorit. Právě díky octavii je dnes značka Škoda skvěle hodnocena spotřebiteli ve Velké Británii, kde se do té doby o vozech s okřídleným šípem pouze vtipkovalo. 
Octavia I vyjela na zcela novém podvozku připraveným pro Golf čtvrté generace. Konstrukce i design však bylo dílo Škodováků. Jízdní vlastnosti byly na tehdejší dobu nadprůměrné, líbil se design i vnitřní prostor. Zákazníci byli doslova nadšeni z gigantického kufru.
Kufr byl na úkor místa vzadu
Ten sice tak trošku obíral cestující ve druhé řadě sedadel o prostor pro kolena, což se pak řešilo až při faceliftu mimo jiné „vydlabáním“ prohlubně v opěradle předních sedaček, ale to byla vlastně jen drobná piha na kráse. Vůz získal v mnoha zemích ocenění jako Auto roku a v evropské anketě Car of The Year skončil čtvrtý.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *