Neděle 20. června. Svátek má Květa.

Nová síť lahůdkářství. Nowaco startuje s vlastní prodejnou

Investice 17.06.2014 | 14:10 0 Komentářů

Obchody zaměřené na čerstvé mořské ryby, zvěřinu, maso a sýry mají po Praze vyrůst i v dalších městech.

Nová síť lahůdkářství. Nowaco startuje s vlastní prodejnou

Praha – Přední tuzemský dodavatel mražených potravin značky Nowaco, společnost Bidvest, vzkřísil nejstarší pražské lahůdkářství U Linků. Na místě vyhlášeného podniku, který vyrostl v centru Prahy v Havlíčkově ulici už v roce 1911, společnost v úterý otevírá svou značkovou prodejnu Nowaco market.

Ačkoli Bidvest v Česku prorazil především distribucí mražené zeleniny, rybích prstů či zmrzliny Prima, na pultech nové prodejny nabídne hlavně čerstvé mořské ryby, zvěřinu, maso a sýry.

Sortimentem chce Bidvest oslovit koncové spotřebitele i přilehlé pražské hotely a restaurace, které tvoří nejpočetnější klientskou základnu Bidvestu.

I do dalších měst

„Zboží chceme prodávat z devadesáti procent přes pult a navazovat se zákazníky kontakt. Ostatně prodejna sídlí v místě, kde za první republiky sídlilo jedno z nejznámější pražských lahůdkářství. Právě na tuto tradici chceme navázat,“ řekl Hospodářským novinám generální ředitel skupiny Bidvest ČR Bohumil Volf.

Šéf společnosti se sedmimiliardovým obratem uvedl, že se Bidvest chystá otevřít ještě další značkové prodejny v městech, kde má své sklady. V letošním roce mají vyrůst další lahůdky v Kralupech nad Vltavou, následovat budou prodejny v Opavě a ve Velkém Meziříčí.

Bidvest ČR je součástí nadnárodní společnosti se sídlem v jihoafrickém Johannesburgu. V České republice i ve zbytku Evropy je největším distributorem potravin do gastronomie. 

Snaha firmy zaujmout v tuzemsku také koncového spotřebitele je evidentní. „Našim cílem je oslovit širokou veřejnost a nabídnout jí za slušné ceny potraviny, které běžně máme v našem sortimentu, ale jsou většině lidí fyzicky nedostupné,“ uvedl Volf.

Bidvest si nabídkou čerstvých ryb a dalšího zboží pojistí také přízeň hoteliérů a restaurací v centru Prahy, jimž dnes denně rozváží tento sortiment ze svých skladů v Kralupech.

Mořské ryby z Kralup

Bidvest před lety investoval desítky milionů korun do vybudování obří zpracovny mořských ryb v Kralupech nad Vltavou. Závod doplnil i o takzvaná obří vivária, kde společnost mimo jiné uchovává živé humry.

Letos chce společnost, která za rok 2013 vykázala zisk 570 milionů korun, podle Volfa investovat přes dvě stě milionů korun. Nevylučuje ani další akvizice – naposledy jí v květnu Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil převzetí velkoobchodu se zeleninou Tekoo.

Humři na mopedu

Svým konceptem prodejny s čerstvými rybami a dalším zbožím společnost předběhla velkoobchodníka Makro, který nedávno ohlásil plán vybudovat do dvou let ve stejné pražské lokalitě menší obchod pod názvem Makro – Prague City Store.

I tady by se měly prodávat čerstvé potraviny s krátkou dobou trvanlivosti a prodejna by měla sloužit především restauračním zařízením, která se Makro pokouší stále intenzivněji oslovovat. „Pokud například v nějaké restauraci dojdou humři, budeme je schopni z tohoto obchodu okamžitě dopravit do restaurace, například na mopedu,“ řekl letos v dubnu bývalý generální ředitel Makra Axel Hluchy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.