Brno – Myslíte, že hostům z České republiky stačí ke spokojenosti nízké ceny, že není třeba se nutit do úsměvu nebo vstřícnosti. Kdo by chtěl podle tohoto pravidla lákat hosty z tuzemska, příliš nepochodí, potvrzuje průzkum agentury Incoma GFK. Nároky Čechů na služby se totiž mění. A právě vstřícný přístup a profesionalita personálu pro ně začíná být důležitější než cena.
Agentura uskutečnila průzkum pro Ministerstvo pro místní rozvoj v celkem pěti oblastech – wellness služeb, gastronomii, ubytování, cestovní kanceláře a turistických průvodců.
„Jednotícím zjištěním všech pěti sledovaných segmentů byla skutečnost, že pro zákazníky znamená přístup personálu, jeho vstřícnost, ochota a schopnost řešit případné problémy velmi často více než vlastní hmatatelné parametry poskytované služby včetně ceny,“ upozornil mluvčí ministerstva Martin Ayrer.