CZK/€ 25.265 -0,04%

CZK/$ 23.672 -0,38%

CZK/£ 29.357 +0,28%

CZK/CHF 25.977 -0,36%

30. 01. 2008

4 komentáře

Nepřeplácíte si svou havarijní pojistku?

 


 

Cena havarijního pojištění se odvíjí od ceny vozu. V některých případech je pojistná smlouva uzavřena na tzv. novou hodnotu a pojistné odpovídá stále stejné částce, která by byla klientovi vyplacena v případě likvidace pojistné události. Nicméně převážná většina pojistých smluv kalkuluje s cenou vozu v tzv. obecné či časové hodnotě. Což znamená, že klient v případě havárie dostane pojistné plnění odpovídající aktuální "tabulkové" hodnotě vozu ke dni vzniku pojistné události.

„Stárnoucí vůz postupně ztrácí ze své ceny. To je neoddiskutovatelný fakt, kterého využívají samotné pojišťovny při výpočtu eventuálního odškodnění. Je tedy na místě žádat, aby obdobnému poklesu odpovídalo pojistné, jež za svůj vůz platíme,“ říká Michal Kebort, finanční  specialista SOS.

Proto Sdružení obrany spotřebitelů doporučuje pravidelně (ročně, jednou za dva roky) pojistné smlouvy překontrolovat a v případě, že pojistná částka neodpovídá hodnotě vozu tuto částku upravit, čímž se sníží i cena pojištění – pravidelně placené pojistné.

Pojišťovny působící na našem pojistném trhu nemají povinnost na tuto skutečnost své klienty upozorňovat a velká část z této situace těží. Podle průzkumu SOS pouze 5 pojišťoven nabízí svým klientům, při uzavírání pojistné smlouvy, každoroční automatické přepočítání pojistné částky.

Tabulka1: Možnost sjednání automatické rekalkulace

Zdroj: Sdružení ochrany spotřebitelů (M. Kebort)

Zdroj: Tisková zpráva Sdružení ochrany spotřebitelů

Čtete dále:

Luboš Svačina: Klid za pár stokorun – pojištění odpovědnosti
Ondřej Záruba: Neživotní pojištění: Pojištění osob – kdy ano kdy ne

Loading

Vstoupit do diskuze 4 komentáře

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Milan

    31 ledna, 2008

    Přesně toto jsem provedl na podzim, kdy mi končilo roční pojistné období. Strávil jsem v pojišťovně (ČP) cca hodinu, paní za přepážkou musela vyplnit celé pojištění znova – technické údaje, výbava atp., místo původních 230 tis. jsem nechal auto pojistit na 180 tis. a měsíční pojistné – světe div se – místo původních 1270 nově nabídnutých 1350 Kč. Podle paní za přepážkou je to tím, že se změnily vzorce pro výpočet pojistného. Tak jsem nechal původní smlouvu na 230 tis. i když dostanu při poj. události samozřejmě max těch cca 180 tis.

    Odpovědět

  • zinfo

    31 ledna, 2008

    Asi je na čase změnit pojišťovnu. Zaslechl jsem od známého, že za havarijní pojištění včetně povinného platí dohromady asi poloviční částku. Jednalo se o vylepšenou nabídku.

    Odpovědět

  • Berny

    6 března, 2008

    Zacatkem listopadu 2007 jsem koupil 7 let stary VW Golf v bazaru AAA za 195 tisic Kc a jeste na miste ho pojistil u Allianz s 10% spoluucasti. Behem tydne mi ho v Praze ukradli. Po mnohych telefonatech a osobnich navstevach na policii a v pojistovne jsem konecne po ctyrech mesicich dostal od pojistovny penize. Dostal jsem 123 tisic. Bezna cena srovnatelneho vozu je pry 158 tisic, z cehoz se se odecte 10%, pak pojistne po zbytek roku, prestoze jsem uzavrel smlouvu ctvrtletni, no a mame z toho 123 tisic. Havarijni pojisteni si priste dobre rozmyslim.

    Odpovědět

  • Pavel

    6 března, 2008

    Myslím ,že vyplatilo jinak by jste neměl nic

    Odpovědět