Praha – Zdá se to stěží uvěřitelné, ale opravdu se čím dál víc ukazuje, že o budoucím směřování automobilky Škoda a možná i řady jejích dodavatelů rozhodl jeden jediný srovnávací test v německém časopise. Škoda v něm dopadla až příliš dobře.
Není to maličkost. Velmi bolestně může dopady tohoto testu pocítit až čtvrtina tuzemských firem, které se zabývají výrobou dílů pro automobily. Tolik jich totiž pracuje po celém Česku pro Škodovku. Tržby všech výrobců automobilových součástek dosahují 600 miliard Kč a pracuje v nich přes sto tisíc lidí. Žijí nyní v napětí nad otázkou, co je horší: očekávaný drtivý růst cen elektřiny, nebo šéf VW Martin Winterkorn. Ten se nechal slyšet, že Škoda-auto nesmí zastiňovat mateřský koncern.
Když v březnu otiskl časopis Auto Bild srovnávací test vozů VW Passat a Škoda Superb se závěrem, že je zbytečné, aby zákazníci připláceli za logo VW na kapotě, když největší Škodovka nabízí v podstatě to samé, byl prý Winterkorn doslova nepříčetný.
1