Mladá Boleslav – Až do letošního jara panoval v mladoboleslavské automobilce tak trochu bohorovný klid. Automobilka i díky šrotovnému v Německu a boomu na čínském trhu přežila krizi bez větších šrámů, vývojáři pracovali na novém levném modelu a příštích generacích octavie i fabie. Drobná zklamání – jako byl neúspěch při snaze o přidělení výroby malého modelu do Vrchlabí a nižší loňský zisk – se přehlížela. Brala se jako daň finanční krizi.
Teď klid končí. Automobilku možná čekají největší změny od doby, kdy jí koupil Volkswagen. Vlády nad škodovkou se ujímá nový šéf, Winfried Vahland.
Už na jaře, kdy VW zveřejnil zprávu, že předsedu představenstva, klidného úředníka a začínajícího penzistu Reinharda Junga nahradí Vahland, nastalo v kancelářích v areálu Škoda-auto mírné zděšení. O Vahlandovi, dosavadním šéfovi čínského Volkswagenu, je totiž známo, že své názory dokáže prosadit i za cenu, že vymění klíčové lidi na různých postech.