Středa 16. června. Svátek má Zbyněk.

Nejmenší Ford Transit je úplně nový. Otestovali jsme, co umí

Investice 09.05.2014 | 16:52 0 Komentářů

Vedle malé dodávky vstoupí na tuzemský trh také pětimístná osobní verze. Ford dokončil kompletní obměnu svých užitkových modelů.

Nejmenší Ford Transit je úplně nový. Otestovali jsme, co umí

Ford dokončil kompletní obměnu svých užitkových modelů. Jako poslední ze čtveřice přichází na trh nejmenší Courier.

Již vloni a předloni měli premiéry větší sourozenci této dodávky s modrým oválem ve znaku – tedy největší Transit, který nemá další dodatečné označení, o něco menší Transit Custom a až dosud nejmenší Transit Connect.

Redaktor online deníku Aktuálně.cz se s novou generací Fordu Courier důkladně seznámil na prezentaci v německém Frankfurtu nad Mohanem se a také se projel na testovací trati v okolí města.

Vůz nabíidne jak nákladní, tak osobní verzi. Obě se začnou v Česku prodávat během června.

Při prezentaci byla k dispozici zatím jen osobní verze nazvaná Ford Toureno Courier. Určená je pro pět cestujících a slušnou porci zavazadel, což napovídá objem zavazadlového prostoru. Má 708 litrů – ovšem od podlahy až po strop. Zatímco podlaha je hodně nízko, strop dosti vysoko, protože vůz má celkovou výšku 1723 milimetrů.

Pod podlahou už ale není místo pro rezervní kolo. To je uchyceno až pod vozem.

Automobil se bude dodávat se třemi motory. Jediným benzinovým je stokoňová verze tříválcového turbomotoru se zdvihovým objemem válců 999 cm3. Je také ze všech nejvýkonnější a uděluje vozu nejvyšší maximální rychlost – až 173 kilometrů v hodině. Zrychlení nula až sto kilometrů v hodině je na vůz z kategorie „dodávek“ velmi obstojné – trvá 12,3 sekundy. Spotřeba je ale logicky nejvyšší – 5,4 litru na sto kilometrů v kombinovaném režimu.

Za diesely se připlácí 70 tisíc

S tímto vozem jsme absolvovali krátký, zhruba patnáctikilometrový okruh v rovinatém okolí města. Tato verze Fordu Courier obsazená pouze dvoučlennou posádkou se jevila jako poměrně svižný automobil, schopný dynamikou konkurovat běžným městským rodinným vozům. Motor je spojen pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, což se při delších jízdách po dálnici rychlostí 130 kilometrů v hodině projeví na větší spotřebě i vyšší hladině hluku linoucího se z motorového prostoru.

Dá se ale očekávat, že po tomto motoru sáhne mnoho zájemců o „osobní“ Courier, zejména kvůli ceně. Ta činí 374 979 korun (včetně DPH) a je o plných sedmdesát tisíc korun nižší, než v případě nejlevnější dieselové verze.

Tou je varianta 1,5 TDCi s výkonem 75 koní. Bez DPH stojí 367 900 korun a včetně daně 445 160 korun. Ještě dražší je výkonnější turbodiesel 1,6 TDCi. Inženýři dokázali do jeho útrob vtěsnat 95 koňských sil.

Právě s tímto motorem jsme najezdili během prezentace nejvíce kilometrů. Byť nelze očekávat, že by si tento vůz kupovali milovníci sportovní jízdy, technikům Fordu se podařilo podvozek naladit tak, že jízdní vlastnosti uspokojí i řidiče zvyklé na jiné kategorie automobilů.

Při přejezdu nerovností se automobil nerozvlní, od kol ani z karosérie se neozývají nelibě znějící zvuky. V zatáčkách se automobil přes svoji poměrně značnou zvýšku (již zmíněných 1723 milimetrů) nenaklání tolik, že by to vzbuzovalo obavy o zvládnutí bezpečného průjezdu a také řízení, řazení a brzdy nezavdávaly žádný důvod ke stížnostem.

Skoro jako autobus

V kopcovitém termínu ovšem vůz zrychloval s citelnou nevolí. Předjíždění ani po přeřazení na nižší převodové stupně nezvládne vůz úplně snadno. Na vině bude nejspíše značný aerodynamický odpor skříňové karosérie. Spotřebu jsme zatím při těchto jízdách nezkoumali. Výrobce ale udává v případě slabšího dieselu 4,1 litru na sto kilometrů, u silnějšího o desetinu litru méně.

Právě díky vysoké karosérii má ve voze s délkou pouze 416 centimetrů dostatek prostoru i čtveřice běžně vzrostlých mužů. Dokonce i za redaktorem vysokým 186 centimetrů bylo vzadu místo na kolena stejně velkého cestujícího. O místu nad hlavou netřeba mluvit. Tato hodnota se, použijeme-li nadsázku, blíží autobusu. Navíc se sem, díky posuvným dveřím, výborně nastupuje.

Prostor pro zavazadla je možno zvětšit buď sklopením děleného opěradla nebo překlopením celých sedáků vpřed za opěradla předních cestujících.

V interiéru jsou použity pouze tvrdé plasty. V nejvyšším stupni výbavy Titanium, který jsme testovali my, ovšem působily dostatečně kvalitně a také jejich zpracování bylo na úrovni odpovídající dnešním standardu v Evropě vyráběných osobních vozů.

Jen poněkud „vachrlatě“ se nám jevila přihrádka pod stropem nad předními sedačkami.

Výbava je také poměrně bohatá. Standardně se do všech verzí montuje sedm airbagů (po dvou čelních, bočních a stropních a sedmý je pro ochranu kolen řidiče), komfort zajišťuje manuální klimatizace, rádio, tempomat, palubní počítač, centrální zamykání, posuvné zadní dveře na obou bocích vozu, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka či mlhová světla. Vyšší stupeň výbavy Titanium přidává například kola z lehkých slitin, střešní ližiny a automatickou klimatizaci.

Rozdíl mezi oběma stupni výbav je velice solidních 11 tisíc korun (bez DPH).

Základní cena nového Fordu Transit Courier Van je v Česku 259 900 korun bez DPH. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.