Středa 28. července. Svátek má Viktor.

Název Skype se příliš podobá stanici Sky, rozhodl soud

Investice 05.05.2015 | 21:55 0 Komentářů

Microsoft si kvůli verdiktu nemůže zaregistrovat ochrannou známku na název Skype a na podobu loga, které může připomínat bublinu.

Název Skype se příliš podobá stanici Sky, rozhodl soud

Brusel – Název služby pro internetové volání Skype je natolik podobný názvu vysílací stanice Sky, že by je veřejnost mohla zaměňovat. Dospěl k tomu evropský soud v Lucemburku. Americká společnost Microsoft si kvůli verdiktu nemůže zaregistrovat ochrannou známku na název Skype a na podobu loga, které může připomínat bublinu, napsal zpravodajský server BBC. Microsoft se proti rozhodnutí hodlá odvolat.

Verdikt vynesli soudci Tribunálu, jednoho ze soudních orgánů Evropského soudního dvora (ECJ) v Lucemburku. Podle tiskové zprávy, kterou v úterý soud zveřejnil na svém webu, Tribunál potvrdil, že existuje nebezpečí záměny mezi obrazovým a slovním označením Skype, jehož logo by podle soudu mohlo připomínat oblak, a slovní ochrannou známkou Sky. To je zároveň anglickým slovem pro „nebe“.

Obrazový prvek, který tvoří logo Skype, podle Tribunálu „nezprostředkovává žádný koncept, s výjimkou případně konceptu oblaku“. Mohlo by to tak prý zvýšit pravděpodobnost rozeznání prvku ‚sky‘ v prvku ‚skype‘, „protože oblaky se nacházejí ‚na nebi‘, a mohou tak být snadno spojovány s výrazem ‚sky‘,“ stojí ve zprávě.

Microsoft se na soud v Lucemburku obrátil proto, aby napadl dřívější verdikt unijního Úřadu pro harmonizaci na vnitřním trhu (OHIM). Ten po námitce vysílací stanice z roku 2005 dospěl k podobnému závěru, totiž že vytváření značky Skype se až moc podobá brandingu Sky, aby Skype mohl dostat ochrannou známku s platností po celé EU.

Skype vznikl v roce 2003 jako firma nabízející bezplatné hlasové hovory a videopřenosy přes internet. V roce 2011 společnost koupil softwarový gigant Microsoft.

Mluvčí Microsoftu BBC sdělila, že případ byl namířen proti registraci ochranné známky a bezprostředně nehrozí, že by bylo nutné upravit samotnou značku.

„Domníváme se, že mezi těmito značkami a službami neexistuje žádná nejasnost, a odvoláme se. Tento verdikt nevyžaduje, abychom museli názvy produktů jakkoli měnit,“ sdělila mluvčí podle BBC.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.