Brno – Čím větší hypermarket, tím větší úspěch bude mít nákupní centrum. Jak se zdá, rovnice, která platila ještě před pár lety, najednou přestává být aktuální.
Některé řetězce omezily v poslední době rozlohu již hotových prodejen a do budoucna plánují spíše menší formáty. Změnila se tak dispozice starších nákupních center – hlavně těch, která vznikla od konce 90. let do roku 2005.
Podle expertů nejde pouze o vliv ekonomické recese.
„Trend zmenšování prodejen v posledních dvou letech souvisí se změnou nákupních zvyklostí. V prodejně potravin chtějí lidé především rychle nakoupit potraviny,“ míní Martin Žížala, vedoucí maloobchodního týmu v poradenské společnosti Cushman & Wakefield. „Za nákupem jízdního kola nebo vybavení bytu vyrážejí raději do specializovaných prodejen, kde dostanou odborný servis. Řetězce tak zužují sortiment a zmenšují prodejní plochu.“