Úterý 21. září. Svátek má Matouš.

Na svatbu Facebooku a Spotify nejsou Češi zváni

Investice 24.09.2011 | 13:02 0 Komentářů

Spojení hudby a sociálních sítí se zdá být ideálním řešením. V cestě tomu ale stojí hromada překážek. V Česku pak dvě hromady

Co je lepší než poslouchat hudbu? Poslouchat jí s někým! Tato jednoduchá filosofie stojí za propojením sociální sítě Facebook a virtuálního hudebního jukeboxu Spotify. Podle informací z čtvrteční konference f8 v San Franciscu spojí síly a umožní uživatelům sdílet na síti své hudební lásky a objevovat nové interprety.

„Dříve jsme si na návštěvách navzájem prohlíželi své sbírky desek a kazet, dnes nám tuto zkušenost nahrazuje Facebook,“ nechal se ve čtvrtek slyšet spoluzakladatel Spotify Daniel Ek, který věří, že z toho bude profitovat i nahrávací průmysl potácející se v těžké krizi. Lidé na Facebooku budou moci přes Spotify poslouchat hudbu zadarmo (alespoň první půlrok), očekávaná integrace HTML5 navíc zavede mikroplatby bez toho, aby uživatel musel opustit sociální síť. Dobré zprávy mají pro hudební fanoušky v České republice ovšem jednu podstatnou trhlinu: Spotify je zatím dostupný jen v osmi zemích světa a naše země mezi ně nepatří.
Slyšeli jste tohle?
Propojení hudby a sociálních sítí rozhodně není nový nápad, vždyť máloco lidi spojuje tak, jako oblíbená muzika. Triumf MySpace v polovině nulté dekády byl postavený právě na vytváření komunit kolem hudebních nahrávek, které na web vyvěšovali sami muzikanti. Uživatelské prostředí Myspace se ale brzy ukázalo jako nedostačující a s nástupem Facebooku se kdysi tak důležitý a agilní portál odporoučel na periferii zájmu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.