CZK/€ 25.235 -0,36%

CZK/$ 23.713 -0,23%

CZK/£ 29.534 -0,43%

CZK/CHF 25.979 -0,25%

30. 06. 2010

0 komentářů

Motor z Fabie RS je nejlepší na světě. Vyhrál anketu

 


 

Také jeden český novinář je mezi porotci mezinárodní poroty, která letos již podvanácté volila motor roku (Engine of the Year). Letos hlasovalo 72 motoristických žurnalistů a nakonec přidělené body rozhodly o tom, že titul obhájil dvojitě přeplnňovaný motor 1,4 TSI z koncernu Volkswagen. Tedy právě ten motor, který se nyní začíná montovat do Škody fabie RS. Kromě tohoto vozu ale pohání i další vozy koncernu VW – například Polo GTI, Seat Ibiza Cupra, Volkswagen Scirocco a další.
Anketa má řadu kategorií, a tak oslavovat může řada výrobců motorů. Nejvíce ale německé automobilky. Kromě VW si vítězství v jednotlivých kategoriích připsaly také BMW a Mercedes. Toyota získala dvě prvenství – za litrový tříválec, který se montuje pod kapoty v Kolíně vyráběných Toyot Aygo, Citroënů C1 a Peugeotů 107 a také za hybridní soustrojí z Priusu. 
Také koncern VW kromě absolutního pořadí zvítězil ještě v jedné kategorii. Mezi soupeři v objemové třídě 2 až 2,5 litru byl nejlépe ohodnocen motor 2,5 TFSI z Audi TT RS. 
Nejlepší nový motor stvořil Fiat
Jedno prvenství, ale velice důležité, získal italský Fiat. Má totiž nejlepší nový motor, což je 1,4 MulitiAir Turbo montovaný do MiTa a Giulietty. V této kategorie velice slušně zabudoval i nový motor vyráběný v mladoboleslavské Škodovce. Turbomotor 1,2 ( z Octavie, Yetiho či Fabie) skončil třetí. Kromě agregátu Fiatu ho porazil i motor další italské značky – osmiválec Ferrari 4,5 litru použitý v supersportu Italia.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *