Sobota 27. února. Svátek má Alexandr.

Místo jídla koupíte vzduch. Triky s obaly mají skončit

Investice 28.05.2013 | 06:45 0 Komentářů

Praha/Brusel – Výrobci potravin a drogistického zboží se stále častěji snaží zmást zákazníky a prodat jim méně zboží za více peněz. Obalovými triky se snaží především o nenápadné zvýšení ceny výrobků, ale také o udržení na trhu v boji s konkurencí nebo neférové ovlivňování zákazníků.
Vyplývá to z nové studie o zavádějících obchodních praktikách, kterou mají k dispozici europoslanci. Ti v květnu začali hodnotit evropskou směrnici postihující nekalé praktiky obchodníků, které bylo přijato před pěti roky.
Podle návrhů europoslanců by se teď do směrnice měla dostat opatření postihující jak triky výrobců s obaly, tak i takzvané předváděcí akce.
Výchozí materiál počítá s vytvořením společného evropského seznamu výrobců, kteří obalové triky používají. Navrhuje také schválení jednotných pravidel pro to, jak mají vlastně vypadat obaly.
Před dvěma lety zpřísnění neprošlo
Jde…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.