Myšlenka vypadá prostě: Místo, aby elektrické auto prostálo bez hnutí minimálně desítky minut či dokonce hodiny spojené kabelem s nějakou elektrickou zásuvkou, zajede jednoduše do jakési stanice, kde mu stroj vyjme vybitou baterii a nahradí ji novou. Takto pak vůz získá energii na dalších minimálně sto padesát kilometrů jízdy.
Cestující prý během operace prý ani nebudou muset vystupovat z vozu.
S projektem již před několika lety přišel ředitel podniku Better Place Shai Agassi. Projekt stanice vyměňující baterie již v roce 2010 otestoval v Tokiu, kde byly pro testování využity tři vozy Nissan Quashqai, přestavěné k pohonu na elektřinu. Jezdily jako taxíky. Agassi si tam pochvaloval, že proces „tankování“ elektřiny tímto způsobem je dokonce ještě rychlejší, než kdyby auta běžně do nádrží čerpala benzin či naftu. Speciální mechanismus zvládl výměnu baterie zhruba za minutu.