Praha – Ředitel firmy je minulost. Společnosti již dávno není možné „řídit“ v přísně hierarchickém uspořádání.
„Role ředitele se změnila díky otevřenosti, kterou umožnily moderní komunikační metody a technologie. Vlastně už dnes není přesný ani pojem manažer. Správné slovo je – vůdčí osobnost, lídr. Každou dnešní úspěšnou společnost musí vést osobnost, schopná předávat svým kolegům a zaměstnancům vizi a misi,“ říká Miloslav Rut, výkonný ředitel pro business development České pošty.
Rut má za sebou zkušenosti z nejvyšších postů v tak odlišných společnostech, jakou je americké Cisco Systems a tchajwanský Foxconn.
„Zatímco americký šéf bývá hlavně inspirátor a tvůrce vize společnosti, v asijské kultuře šéf stále spíše nařizuje a očekávají se od něj jasné direktivy,“ vysvětluje Miloslav Rut, podle nějž americké firmy rozkládají svou odpovědnost rovnoměrně mezi čtyři klíčové skupiny zainteresované na chodu dané společnosti, tedy na zaměstnance, vlastníky, spolupracující firmy či partnery a zákazníky.