CZK/€ 25.265 +0,14%

CZK/$ 23.707 +0,19%

CZK/£ 29.516 +0,05%

CZK/CHF 26.084 +0,21%

23. 10. 2014

0 komentářů

Manažerský sen v osmém vydání. Jak jezdí nový VW Passat?

 


 

Manažerský sen v osmém vydání. Jak jezdí nový VW Passat?

Volkswagen Passat je už po desetiletí téměř synonymem pro ideální vůz středně postaveného manažera. Osmá generace tohoto modelu skutečně nakročila směrem k automobilům luxusnějšího segmentu.

Redaktor online deníku Aktuálně.cz si to ověřil při prvních testovacích jízdách s novým passatem na silnicích středomořského ostrova Sardinie. Novináři mohli otestovat obě karosářské varianty, tedy limuzínu i kombi, navíc vystřídali i různé pohonné jednotky a manuální i automatickou převodovku.

Vedení největší evropské automobilky chce s novým passatem konkurovat modelům prémiových značek. To je patrné zejména v interiéru, kde se velice citelně zvětšil prostor pro cestující na zadních sedadlech.

Dost prostoru pro všechny

Redaktor vysoký 186 centimetrů měl před svými koleny na zadním sedadle zhruba deset centimetrů volného prostoru. A to byla sedačka řidiče nastavená pro potřeby stejně vzrostlého řidiče. Přibylo i místa nad hlavou pasažérů.

U obou karosérií se navíc citelně zvětšil zavazadlový prostor. U sedanu na hodnotu 586 litrů, což je o 21 litrů více než v předchozí generaci. Kombi (variant) pak pojme ohromujících 650 litrů – to je o 47 litrů více než dosud.

REKLAMA

Zvětšit vnitřní prostor – aniž by automobil narostl i zvenčí – bylo možné především díky použití nové podvozkové plošiny. Dalším bonusem tohoto technického řešení je snížení hmotnosti. Oproti stejně vybavenému a výkonnému passatu minulé generace je ten nový lehčí o 85 kilogramů.

To pomůže snížit spotřebu i emise oxidu uhličitého, auto se navíc při rychlých změnách směru chová obratněji. Na druhou stranu, u Volkswagenu Golf aktuální sedmé generace byla z hlediska jízdních vlastností změna podvozkové plošiny mnohem více poznat.

Hodiny nesmí chybět

Konstruktéři nezapomněli, pro jakou skupinu zákazníků je automobil určený. Tedy že mnohem více než na členitých okreskách bude passat „plout“ na dálnicích a městských bulvárech.

Design vozu působí velmi moderně, ale zároveň nadčasově. Ozvláštňujícím prvkem je chromovaná lišta obkružující celou spodní část vozu, jednotlivé linie podtrhává i grafika světel.

Dominantním prvkem interiéru, který současně propojuje designový jazyk exteriéru s tím interiérovým, jsou lamely na horní části palubní desky.  Připomínají prvek použitý na krytu chladiče vozu. V nich jsou současně ukryty otvory přivádějící k posádce klimatizovaný vzduch.

REKLAMA

Uprostřed palubní desky na horním okraji se opět nacházejí analogové hodiny. Displej multimediálního systému je umístěn až pod nimi. To je samozřejmě prohřešek vůči ergonomii, protože řidič, pokud ho něco na displeji zajímá, musí změnit úhel pohledu a nemůže současně postřehnout vše, co se děje před vozem.

Nevadí to pouze v případě příplatkového Active Info displeje, na němž se mohou mezi virtuálními přístrojovými displeji promítat navigační údaje, případně head-up displeje.

S přívěsem zacouvá i začátečník

V interiéru potěší speciální ergonomicky tvarovaná sedadla, vyhřívaný volant či zásuvka na 230 voltů před zadními sedačkami. Klimatizace může být dokonce třízónová. Automobil umožní i vytvoření sítě wifi, přičemž řidič se jednoduše může dozvědět ceny benzinu u čerpadel ve svém okolí, předpověď počasí a další cenné informace.

 Dlouhý seznam asistenčních systémů, které již dříve byly v automobilech značky Volkswagen, nyní v passatu doplní asistent pro couvání s přívěsem. Řidič pouze pomocí ovladače vnějších zpětných zrcátek napovídá vozu, pod jakým úhlem má s přívěsem na vymezené místo couvat. Brzy bude k dispozici i asistenční systém pro jízdu v kolonách. Ten za řidiče zcela převezme řízení v rychlostech do 60 kilometrů v hodině. Využívá se již známých schopností adaptivního tempomatu s nouzovým brzděním a systému pro udržení vozu v jízdních pruzích.

Nový Passat nabídne širokou paletu motorů, které by měly uspokojit jak ty, kteří hodlají překonávat stovky kilometrů na německých dálnicích s neomezenou rychlostí, tak i ty, kteří pouze hledají pohodlné, dostatečně prostorné a reprezentativní auto pro každodenní popojíždění na schůzky s obchodními partnery.

REKLAMA

Na Sardinii jsme otestovali dva dieselové a jeden benzinový motor. Podle našeho názoru bude nadále jedním z nejprodávanějších motorů turbodiesel o zdvihovém objemu válců dva litry s výkonem 110 kW (150 koňských sil). Byl spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. V členitém terénu na severovýchodním pobřeží ostrova jsme dosáhli ve voze s karosérií sedan spotřeby rovných šest litrů. Tabulková hodnota u této karosérie je 4,4 litru, u kombi pak o desetinu litru vyšší. Vůz doporučujeme zejména těm, kteří se budou po většinu času pohybovat po tuzemských dálnicích či rychlostních silnicích.

I benzinový motor je dobrou volbou

Jako druhý motor jsme při našem testování zvolili sedan se zážehovým turbomotorem 1,4 TSI se shodným výkonem jako u výše zmíněného naftového agregátu. Nesmírně kultivovaný chod motoru se mírně zhorší pouze v případě, že se (při ustálené jízdě rychlostí do 130 kilometrů v hodině a při otáčkách od 1400 do 4000 za minutu) odpojí dva ze čtyř válců. To je pak mírně slyšet určité dunění. Všimne si ho ale pouze člověk, který se na to soustředí a navíc má zcela ztišené rádio.

Při svižné jízdě jsme s tímto motorem docílili spotřeby 6,5 litru na sto kilometrů. Pro řidiče, kteří ročně nenajezdí více než 20 až 25 tisíc kilometrů, je to téměř ideální motorizace. Tabulková spotřeba vozu, který dokáže jet maximální rychlostí 220 kilometrů v hodině, je 4,9 litrů na sto kilometrů a podle našeho názoru není nereálné se jí na pár desetinek litru přiblížit.

Zlatým hřebem testovacích jízd byla zkušenost se zbrusu novým dvojnásobně přeplňovaným turbodieselem 2,0 litru. Tento čtyřválec má výkon fantastických 240 koňských sil (176 kW). Zvuk hodně připomíná projev benzinového motoru a nárůst výkonu přichází velmi přirozeně. Řidič se pak až skoro lekne, jak rychle a lehce se dostal na povolený rychlostní limit.

Tento motor byl namontován ve verzi variant, která má maximální rychlost 238 kilometrů v hodině (sedan je ještě o dva kilometry v hodině rychlejší).  U kombi výrobce udává spotřebu v kombinovaném režimu 5,4 litru na sto kilometrů, my jsme při častém využívání potenciálu vozu byli o dva litry nafty horší.

Cena od 639 tisíc

Volkswagen Passat v obou karosářských variantách přichází na trh 26. listopadu. Základní cena je u limuzíny 638 900 korun, kombi je o 25 tisíc korun dražší.  Podle šéfa tuzemského zastoupení značky Daniela Haranta bude i nadále v prodejích převažovat verze kombi, zhruba v poměru dvě třetiny ku jedné. „Věříme ale, že i zájemců o limuzínu bude přibývat,“ říká.

Na trhu se bude utkávat s řadou konkurentů, mezi nimi také s domácí Škodou Superb či na trh rovněž přicházejícím Fordem Mondeo. Srovnání passatu s těmito vozy najdete zde.

V polovině příštího roku se začne nabízet i ve variantě GTE, která bude schopná na energii získanou z elektrické zásuvky ujet bez emisí 50 kilometrů. Konstruktéři pracují mimo jiné i na poloterénní verzi Alltrack.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *