11. 04. 2018
Malí prodejci krachují. Češi mají větší oblibu v hypermarketech
Za posledních deset let zaniklo v ČR 3923 prodejen o velikosti do 400 čtverečních. Jenom loňského roku zaniklo 759 nejmenších obchodů o prodejní ploše do 50 metrů čtverečních, celkově pak na 1082 venkovských prodejen.
Naopak velké prodejny o ploše nad 400 čtverečních posílily o 39 maloobchodních jednotek. „Je tedy patrné, že zatímco nejmenší venkovské obchody zanikají, rostou nové supermarkety,“ uvedl předseda Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) Zdeněk Juračka.
V ČR během posledních 10 let vyrostlo 236 super a hypermarketů. „Před tímto stavem varujeme už řadu let. S otevřením každého supermarketu, byť ho v dané lokalitě ani není zapotřebí, dojde k zásadnímu ohrožení existence ryze českých prodejen v okruhu i dvaceti kilometrů,“ dodal Juračka.
Zdroj : Lidovky.cz