15. 04. 2016
Made in Czechia. Nápad nového názvu exportního zboží svádí nelehký boj
Svaz průmyslu a dopravy ČR vidí v zavedení tohoto názvu značné problémy. Především je však nutno počítat se značnými náklady na zavedení nového marketingového prvku. V řadě zemí globálního trhu stále je ještě v podvědomí značka Made in Czechoslovakia.
„Nevidím to jako prioritu, která by pomohla naší konkurenceschopnosti a našim exportérům. Obávám se, že podobných témat se v předvolebním období objeví řada,“ uvedl prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák.
Czechia se nelíbí ani německému listu Südwest Presse, podle kterého se zkráceným názvem baví zbytek Evropy. O nové zkratce se doslechli již i v zámoří. „Češi, kteří byli dlouhá staletí zmítáni mezi východem a západem, dlouhodobě trpí krizí identity,“ uvádí svůj článek americký deník The New York Times.
Zdroj : iDnes.cz