Pátek 15. listopadu. Svátek má Leopold.

Lidé si hesla ke svým bankovním účtů většinou nemění

Banky 05.03.2014 | 16:49 0 Komentářů

Lidé většinou nedbají na doporučení odborníků a hesla k obsluze bankovních účtů si většinou nemění. Internetové bankovnictví momentálně využívá 84 procent klientů bank. Rizikové pro využívaní bankovních služeb jsou převážně chytré telefony. V jejich zabezpečení se neorientuje polovina uživatelů. Vyplývá to z průzkumu, který provedla České bankovní asociace (ČBA) ve spolupráci se společností SC&C v lednu 2014.

„Zabezpečení bankovních systémů odpovídá mezinárodním standardům a díky tomu jsou rizika na straně bank minimální. Rezervy jsou naopak v otázce bezpečného chování na straně klientů,“ uvedl náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace říká Jan Matoušek.

Na druhou stranu z průzkumu vyplývá, že u uživatelů internetového bankovnictví začíná převažovat trend složitějších hesel. Ty využívá až šest z deseti uživatelů. Další problém ale je, že se často používají stejná hesla jak pro méně kritické služby, například v eshopech, tak pro ty důležité, jako je internetové bankovnictví.

Zdroj: ČTK

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.