Pátek 05. března. Svátek má Kazimír.

Lidé se nových finančních produktů nebojí

Podle výzkumu společnosti Ipsos Tambor pro Zlatou Korunu uvažuje 56 % lidí o pořízení si dalšího finančního produktu k těm, které už mají.

Výzkumu se účastnilo 1 000 respondentů starších 18 let a zajímavým zjištěním je, že průměrný Čech využívá v současnosti 9 finančních produktů. Jen necelá 2 % nevyužívají žádný produkt a naopak více než 2 % využívá více než 16 produktů. Největší oblibě se těší bankovní produkty, zatímco o pojištění lidé velký zájem neprojevují. Trochu smutným faktem je, že i když využívá platební kartu 80 % lidí, rozdíl mezi debetní a kreditní kartou neznají celé dvě třetiny respondentů.

Při rozhodování o nových produktech sází většina lidí na jistotu, zabezpečení se před dopady krize, apod. Penzijní připojištění plánuje uzavřít 12 % dotázaných o stavebním spoření pak uvažuje 11 %. Desetina respondentů uvažuje o spořícím účtu, nebo termínovaném vkladu.

Mezi pojistnými produkty vede pojištění majetku (12 %) a úrazové pojištění (10 %), o životním pojištění uvažuje 9 % respondentů. Hypotéku v blízké budoucnosti zvažuje 8 % a úvěr 7 % lidí. Nejméně oblíbené jsou v současné době podílové fondy, leasing, nebo splátkový prodej, o nichž uvažují 4 % dotazovaných.

Zdroj: Tisková zpráva Zlaté koruny

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.