CZK/€ 25.325 -0,02%

CZK/$ 23.768 -0,06%

CZK/£ 29.660 +0,03%

CZK/CHF 26.043 -0,08%

11. 01. 2012

0 komentářů

Lidé nakupují kvůli krizi jinak, sílí vliv letáků

 


 

Praha – Obavy z krize mezi Čechy sílí a stále více se projevují na jejich výběru v obchodech i stylu nakupování. V pravidelném Shopping Monitoru to zjistila společnost Incoma GfK.
Zatímco v krizovém roce 2009 připustilo změnu nákupních zvyklostí kvůli obavám z krize 30 procent oslovených, v roce 2010 to bylo 60 procent dotázaných a v loňském roce dokonce 79 procent lidí.
„Na začátku ,krize‘ uváděli její dopad na nákup potravin převážně lidé s nižším vzděláním a příjmy, a také starší lidé a důchodci. Dnes už ji musí brát v úvahu téměř všechny zákaznické skupiny, včetně vysokoškoláků a domácností z vyšších příjmových skupin,“ uvedla společnost Incoma ve zprávě.
Vliv letáků roste
V průzkumu se také ukázalo, že se sílícími obavami roste vliv, který na nákupní chování Čechů mají reklamní letáky. To, že podle nich nakupuje, přiznalo 36 procent dotázaných, což je nejvíc od roku 1997, kdy Incoma Shopping Monitor sestavuje. Podobný vliv měly letáky na rozhodování o nákupu naposledy v roce 2006, kdy se podle nich řídilo 35 procent lidí.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *