Více než dvě třetiny oslovených využívá při pořizování složitějších pojistných produktů služeb pojišťovacích agentů a makléřů a čtvrtina lidí pak využívá služeb specialistů na pobočkách. „V případě životního pojištění jde o dlouhodobý produkt s mnoha možnostmi volby, který vyžaduje osobní přístup. Lidé proto správně vyhledávají pomoc pojišťovacího agenta, makléře nebo pracovníka pobočky,“ říká Robert Hlava, náměstek pro retailovou distribuci ČP.
U neživotních pojištění, zejména u povinného ručení a cestovního pojištění se mnohem častěji využívá možnost online sjednání. „Budoucností online pojištění je příprava srozumitelných balíčků, jejichž uzavření je intuitivní právě proto, že jejich konfigurace vychází z nejčastějších potřeb našich klientů. Příkladem jsou přednastavené balíčky cestovního pojištění vhodné pro různé skupiny cestovatelů,“ dodává Jiří Randák, ředitel odboru internetového prodeje ČP.
Zdroj: Tisková zpráva České pojišťovny